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The CWU-45/P is a jacket made of a revolutionary material that breaks the mold of flight jackets. This was a lifesaver for pilots who had been issued fireproof uniforms.

This material, called heat-resistant aramid, could withstand direct heat up to 400 degrees Celsius (400 degrees Fahrenheit) and retain its fiber functionality for one minute, while it could withstand radiant heat up to 1000 degrees Celsius. The material did not burn, but sublimated to charcoal and subsequently exhibited greater heat resistance, which greatly increased the time available for the pilot to escape in the event of a fire, not to mention a greater chance of survival.

In 1973, both the Navy and Air Force adopted the Cold Weather Flyer's System (CWFS), and the history of nylon flight suits, which began in 1945, came to an end. Today, the CWU-45/P is used by all U.S. armed forces, and has also been adopted by European air forces due to its high design, durability, and heat resistance.

The CWU-45/P is popular in the U.S. as well, but the price is more affordable than older flight jackets, but new jackets are more expensive due to the aramid material.
The disadvantages of CWU jackets include poor moisture absorption and the tendency to fray. However, it is easy to repair the seams.
The CWU-45/P is made of aramid fiber (flame-retardant material), as are the knit parts of the sleeves and waist. The CWU-45/P is made of aramid fiber (flame-retardant material).

This is a U.S. Marine Corps pilot's tour jacket, CWU-45/P flight jacket with patches on the chest indicating service in Asia and a Marine Corps patch on the back.
CWU-45/Pは今までのフライトジャケットの常識を破る画期的な素材のジャケットとして登場します、歴史としては1968−1970年代にかけてのベトナム戦争で初めて耐熱フライトスーツが支給され始めました、これは耐火能力がない被服を支給されていたパイロットにとっては救世主と呼べるものでした、当時初めて採用された新素材、デュポン社が開発した新ナイロン素材”NOMEX"を使用したフライトスーツが使用され始めたのです

この耐熱アラミドと呼ばれる素材は直射熱なら摂氏400度に耐え、その繊維の機能を1分間保つことができました、輻射熱では1000度もの高温に耐えることができたのです、またこの素材は燃えることなく炭に昇華してその後はより大きな耐熱性能を発揮しました、これにより火災が発生してもパイロットが脱出する時間的余裕が大幅に増えたのです、生き残る可能性が高くなったのは言うまでもありません。

フライトジャケットとして採用されたのは、1973年になり海軍、空軍がともに採用した耐熱防寒用システム、それがCWFS(Cold Weather Flyer's System)でした、ここに1945年から始まったナイロン製飛行服の歴史は幕を閉じます、現在ではCWU-45/Pとしてアメリカ全軍で使用され、そのデザインの高さ、耐久性、耐熱性から欧州の空軍でも制式に採用されています、今現在の完成されたフライトジャケットがCWU−45/Pです。

アメリカでもCWU-45/Pは人気があります、ただ値段はさすがに旧型フライトジャケットと比べると手軽な値段で購入できます、ただ素材がアラミドということもあり新品のジャケットは値段は高いです。
CWU系のジャケットの欠点としては吸湿性の悪さ、ほつれやすいということが挙げられます、吸湿性の悪さはノーメックス繊維からくるものでコットンなどに比べると着やすさも劣ります、あとほつれやすいというのもノーメックス繊維を使用した糸からですが、縫い目などがほつれてくることが多いです、ただ縫い目からですので補修は簡単です。
CWU−45/Pは素材も徹底的に考慮され袖と腰のニット部もアラミド繊維(難燃性素材)となっています。

アメリカ海兵隊パイロットのツアージャケットです、CWU-45/P フライトジャケットにパッチ類が貼ってあり胸にはアジア勤務を示すパッチ、背中には海兵隊のパッチが貼ってあります
JACKET FLYERS CWU-45/P 
DLA100-93-C-0399
MIL-J-83388
ISRATEX.INC 
”USMC TOUR JACKET”
アメリカ海兵隊退役パイロットのツアーフライトジャケット 1993年コントラクト
1990-2000年代フライトジャケット資料
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